Telemarketing
Telemarketing is toch iets van heel lang geleden? Hoor ik je denken. Echter wordt het de laatste jaren steeds groter in de B2B sales markt. Het contact met salesprofessionals wordt zo lang mogelijk vermeden. Hierdoor is het contact met een professional bijna noodzakelijk. Hierdoor luidt de vraag hoe sales voor de kopende partij waarde kan toevoegen. Als er wordt gekeken naar de psychologische reden vinden mensen het leuk om iets te kopen, maar willen mensen tegelijkertijd niks verkocht krijgen. Als men zelf iets gedaan heeft geeft dit voldoening. Het onder de aandacht brengen van de toevoeging van telemarketing is daarom belangrijk.
Het is belangrijk om weg te blijven van de sales toon om op deze manier een behoefte te creëren bij de prospect. Bij het vinden van de prospects is het internet je grootste vriend. Bedrijven die opzoek zijn naar een oplossing, oriënteren zich bijna altijd via internet. Telemarketing biedt een aantal voordelen. Zo is het een laagdrempelige manier om op een gerichte wijze potentiële klanten te benaderen. Met een bureau kunnen potentiële, bestaande en voormalige klanten benaderd worden en hierdoor wordt het commerciële bereik groter.
Koud bellen
Enige inhoud met een gespreksniveau is bij B2B telemarketing zeer wenselijk of zelfs noodzakelijk. Er zijn concrete argumenten en USP’s nodig wil de DMU zich laten verleiden voor een afspraak. Er zijn verschillende type voor telefonische acquisitie. Zo kan het koud bellen gekoppeld zijn aan marketing, waarbij het warm nabellen of leads een sales taak kan zijn. Koud bellen is een belangrijk en krachtig onderdeel binnen de b2b markt. In deze fase wordt resultaat behaald en worden er leads gescoord. Koud bellen is springlevend en sociale media leveren dan ook lang niet zoveel op als sommige experts beweren. De inleiding bij koud bellen moet kort maar krachtig zijn zodat de eerste indruk meteen goed is. Het is een state of mind. Het heeft uiteindelijk niet te maken met de persoon die je belt, maar alles met wat je te bieden hebt. Snelgroeiend Lobster maakt naam in de Benelux, met hulp van de SalesQ-strategie | SalesQ.
Nabellen
Verder wordt er informatie verkregen uit deze gesprekken die zorgen voor toekomstige marketingacties. Een lead bij SalesQ is een afspraak voor onze klanten met de prospect over diepere informatie van het product of de dienst. Daarom is een lead het spoor naar een potentiële klant. Deze mogelijke nieuwe klanten worden prospects of sales leads genoemd. Mocht er niet meteen een lead uit komen, omdat de prospect krap in tijd zit of hier graag later op terug wil komen, dan bellen wij op een geschikt moment terug om toch deze lead af te maken. De gemaakte lead wordt vervolgens vastgelegd en de datum voor een afspraak komt netjes bij u terecht. Komt deze datum niet uit? Geen probleem, er is zo weer contact met de prospect.
Telemarketing, een groot concept waarbij de eerste indruk bij de potentiële klant centraal staat. De concrete argumenten en USP’s naar de prospect toe is wat wij bieden met ons gespecialiseerde team. Het resultaat wordt behaald en de leads stromen binnen. Bent u na dit verhaal nou geïnteresseerd in een bedrijf dat u kan bijstaan met telemarketing? Plan dan direct een kennismakingsgesprek in zodat er gekeken kan worden wat we voor elkaar kunnen betekenen.
Begeleiden van organisaties met de realisatie van commerciële doelen. Het scheppen van passende organisatiekundige condities door het versterken van verbondenheid waardoor prestaties verbeteren en loyaliteit toeneemt.
Graag vrijblijvend meer informatie ontvangen? Dat kan natuurlijk door contact met ons op te nemen: