Arboned
In de business-to-business markt is het altijd zoeken naar welk communicatiekanaal het beste werkt. Om te ontdekken wat de meest effectieve aanpak is voor ArboNed, hebben we in 2015 - naast alle vormen van contentmarketing die we al inzetten – gewerkt met e-mail, direct mail en met telemarketing. En wat bleek? Telemarketing was voor ons de beste manier om nieuwe potentiële klanten te benaderen.
Vorig jaar zijn we van start gegaan met een pilot met drie telemarketingbureaus. SalesQ kwam als beste uit de bus. Niet alleen qua resultaat, maar vooral ook door de strakke manier van terugkoppelen. Van dag tot dag kun je de campagne en de resultaten volgen, als ook de kosten per gemaakte afspraak. Wij merkte tijdens de pilot dat het goed omgaan met data en de verwerking daarvan niet 'standaard' is in de branche.
Werken met SalesQ betekent dan ook écht samenwerken: met eigen mensen de agents trainen, meeluisteren met gesprekken, waar nodig bijsturen, en met de agents overleggen wat hún ervaringen zijn - en vooral wat hun gevoel is - bij de campagne. En dat werkte!
Onze salesmanagers “leven nu op free-bees en slapen in hun auto”, zoals ze het zelf zeggen. Voor 2016 is SalesQde vaste partner van ArboNed op telemarketing-gebied. Best bijzonder, want we hadden bijna voor ’n ander bureau gekozen. Maar door een verrassend telefoontje van SalesQ, met de boodschap: ‘geef ons een deel van het bestand en vergelijk het resultaat. We gaan je niet teleurstellen.' werd die keuze herzien. Die houding zegt alles over SalesQ.